2011-04-25 ? 19:05:51

Nu berättar jag....

Min dag har varit rätt bra, känns skönt att ha utnyttjad det fina sommarvädret! :)
Jag gick upp klockan sex, och så åkte vi till stallet för att släppa ut alla hästar. Väl efter det tog jag in Fille, gjorde i ordning och red ut i paddocken för ett dressyrpass.

Jag tränade på det jag gjorde för Pia Fälth på senaste träningen - öka, samla, öka, samla... Det gick jättebra. Men det var en liten väg dit. Fille sa ifrån ett par, tre gånger i högervarv (hans svaga sida) mot samlingen. Men efter två-tre vinster från min sida blev han jättefin. I traven var han jätteseg och svår att få igång, men efter den lyckade galoppen föll även traven på plats.

Lady fick sig bara en rykt, och tanken var att jag skulle putsat också. Men jag hade en hemsk huvudvärk (som fortfarande inte gått över D: ) och orkade helt enkelt inte. Så jag lyckades ta mig hem via Coop (mamma och jag köpte oss lite frukostmat för veckan) och sen satte jag mig efter lunch kl 15 vid datorn.
Kl 16.30 sprang jag med Zizzi, min hund, i Vilsta, och sen var jag tillbaka vid datorn.

End of story ! :)

Imorgon börjar skolan igen efter lovet (=hemskt!) men då ska båda hästarna vila. Jag ska bara till stallet för att mocka, göra i ordning mat och rykta. Det kommer nog passa mig bra, för jag känner mig redan trött på skolan!

Då kan jag säkert få tid att skriva ngt mer intressant till er, så håll utkik!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: