2011-04-25 ? 11:54:00

Stalljour

Fredag: En riktigt tidig morgon blev det ifredags. Men det var bara att åka iväg till stallet. Fodra alla hästar,släppa ut dom och sen fixa sysslorna.

När vi var klara med allt hämtade jag phaffe,borstade och sen stack jag iväg ut på en uteritt. Det blev klätterbacksrundan och Phaffe var riktigt pigg. Han var nästan som en tickande bomb som kunde explodera när som helst. Okej, där överdirver jag lite, men ungefär som en bomb. Men det var ju roligt att han var pigg men jag omvandlade den energin till att klättra istället. det funkade super!(: VI var väl ute i ungefär 1 timme.

När jag kom till stallet så fick han gå ut direkt. Jag städade även skåpet så nu äre välorganiserat!:D

Lördag: Hopptränig för Karin. Det gick super bra. Men han var suuper pigg. Vi hoppade studs och sen en annan övning. Jag är nöjd, men tyvärr så mesrider jag när det kommer till ride högre höjder och svårare banor. Men det ska det bli ändring på!;D

Söndag:
Jag och Anna red ut tillsammans. Phaffe var riktigt pigg (det har han varit heela veckan). Vi red på skyddssonerna. Mycket Galopp.Sen vare som ett litet dike som vi hoppade över. O då blev Phaffner super taggad och drog iväg.

Jusste, jag provade att ha remontnosgrimma på honom okså. Det funkade faktiskt jätte bra, ska prova att ha det på dressyrlektionen idag och se hur det funkar. Om det funkar bra ska jag köpa en egen. För jag lånade den av anna ;)

Bilder:



























Vad tycker ni?:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: