2011-04-19 ? 23:51:39

Dagen långt... :) haha :3

Igår kunde inte jag uppdatera... För jag och min "syster" Linda hade animemaraton! Vi såg nästan färdigt på Pandora Hearts (= 25 avsnitt x 25 minuter...). Det är den bästa jag sett hittills! :D Lycklig =w= sen så... *host* googlade vi lite *host* yaoi... Vi var trötta och flummiga så dun blame us D:

Hästar, alltså. Ida valde lite konstiga bilder att lägga ut, haha, men de e ok. Ni ska veta hur det egentligen går, o de går inte alltid bra. Men faktum är att det var inte hela tiden sådär... Konstigt x3
Första gången jag kom på smalhindrena snirklade han sig som en liten orm, men jag fick över honom, och bommen klarade sig. Andra gången tog han i av bara sjutton, och tredje slappnade han av lite mer... :) Det där är väldigt bra träning, det är jag säker på. Det här var alltså igår.
Jag kom fram till att jag behöver:
*Fortsätta att jobba på eftergiften
*Komma ihåg att inte hoppa före (ni ser planket på bilden) när vi kommer stort, utan försöka be honom lägga in ett extra språng.

Sen hoppade jag Lady. Jag har kommit på en ny grej, en tillfällig lösning. Eftersom att hon har det hemskt jobbigt med tretakten i galoppen ska jag helt enkelt skita i den i banhoppningen, stå i lätt sits och hålla uppe tempot. Då har hon mycket roligare och stannar aldrig :) Samtidigt bygger jag upp musklerna i dressyren, och för senare över det arbetet till hoppningen. Men ingen idé att bygga på osäkerhet i onödan! :)
När jag hoppade henne hoppade jag dogleg på  1 m, och hindrena enskilt på 110 cm. Jag tränar alltså på att stötta henne när hon blir osäker på höjder. Just därför hoppade jag lite högre - för att utmana. Jag höjde en gång till 120, men då banga hon ur (jag red inte tillräckligt bra heller...) . Då sänkte jag igen, fick något stopp på 1 m, men så rullade allt som vanligt. :)

Idag red jag båda barbacka. Lady red jag ut och "skengalopperade" på en raksträcka, Fille red ajg lite dressyr i paddocken eftersom att han tittar på grejer när vi rider ut (= inte kul barbacka.) . Jag får rysningar när jag rider den hästen! Han gick som en dröm <3 Underbar kille, jag är så stolt. Vi gosade massor i boxen också, jag kliade honom på ryggen och han kliade tillbaka. Mycket mer välartad än Lady, haha. Hon kliar inte tillbaka alltid ;) Sen pussades vi lite också :D

Det var allt, det långa, för idag. Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: