2011-04-03 ? 21:00:57

...

EN grej bara innan jag skriver om dagen, bara så ni vet så kommer Anna troligtvis inte uppdatera på ett tag, för dom hade sakt upp sitt internet eftersom dom ska flytta!=)

Idag så vart det en heldag i stallet. Jag kom ut vid 11 och börjde med att mocka åt skitgrisen. Han hade skitit riktigt mycket. Sen kom Michelle och då pratade vi lite oså. Sen kom anna och då hämtade vi hästarna. Phaffe stog längst ner i hagen och var mer upptagen av gräset en av mig. Fast, han hade huvudet i backen och åt, men jag såg endå på öronen att han följde mig vart jag gick. Så lite busted xd. Men när han kom in i boxen fick han äta kraff/havre/krosshavren och hälften av Höet.

När jag hade fixat påsarna tillsammans med Anna så började vi borsta. Eftersom han var jätte lerig på halsen så tog det lite tid. Särskilt manen. Men all lera gick bort tillslut och då flätade jag pannluggen. Och han stog stilla och lugt med huvudet vid mina fötter så jag kunde fläta luggen. Duktig ponni!=D När båda var klara så skrittade vi iväg.

Anna och jag red ju till klätterbackarna, eller ""klätterbackarna"". Det var inte så mycket backar, det var mäst som en halft sluttande stig. Men den galopperade vi upp för några gånger. Phaffe tyckte det var roligt, och Fille med tror jag ^^. Eftersom det inte var mycket till backar så red vi snart tillbaka. Men dom fick ju inte gå så mycket i backarna så red vi Ökna. Vi körde lite halft monté eller aa, snabb trav. Sen tog vi en galopp i backen så dom fick galoppera av sig lite, han vart väldigt pigg hehe. Jusste, när vi började rida Ökna, så började det att regna. SÅ i slutet av ritten så var jag dyngsur av regn, phaffe okså. SÅ det var bara att ta och smörja sadeln och tränset när vi kom tillbaka.

Så När jag kom till baka in så började jag smörja sadeln, stigläderna och gjorden. Det behövdes värkligen. Sen tog jag även dressyrtränset. Plockade isär alla delar, och medans "delarna" låg och gottade sig i lädertvål gick jag och åt. Sen smörjde jag tränset med läderbalsam så att det skulle bli mjukt.=)

Hoppas att ni orkade läsa allt, och kommenterar! ((:

slänger in en bild på mig och phaffe i hagen, bilden är ifrån vintern!



Kommentarer
Finansiären

Vill ha vårtema och massa bilder på Fille

2011-04-03 @ 21:13:33
URL: http://hagbyponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: