2011-04-15 ? 21:37:11

Markarbete 15/4

Hejsan!:D
Jag har pricis kommit hem ifrån stallet. Idag var det markarbete som stog på schemat. Jag och anna red tillsammans nere i ridhuset.

Jag ställde fram tre bommar på en volt
, var av en av dom var lite upphöjd. Tre lite högre kavalettibockar mellan E & B och sen en lite galoppbock brevid dom upphöjda. När jag satt upp och började skritta fram foukuserade jag mest på att han gick frammåt och att jag kunde ställa och böja åt alla håll. Han kändes helt ok så då började jag trava, och gjorde samma sak där. Även samma sak i galoppen.

Sen när han var framriden började
jag jobba över bommarna. Över de upphöjda vägrade han först gå över men tillslut så. Sen gick det välldigt bra över dom. Vi hade ett bra flyt och så. Sen fattade jag galopp och galopperade över den. Han hade lite svårt att veta när han skulle hoppa av, så jag fick hjälpa honom lite där med det fixade till sig. Sen rullade vi på över allt och så. Jag red ungefär i en halvtimme.  Jag red i ungefär en timme.

När jag kom in i stallet så klippte
jag till hovskägget. Eftersom det är tävling på Söndag, och vi kommer tyvärr ha bråttom imrgon och då hinner jag inte. Så nu är han snygg igen!:D

Bilder från veckan (superbra mobil bilder, hm NOT):






FLer bilder kommer troligtvis senare:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: