2011-04-06 ? 15:52:55

Ursäkta!

Ni får verkligen ursäkta mig! Jag är så ledsen att jag inte skrivit på länge, men eftersom att vår familj håller på att flytta har vi sagt upp bredbandet hemma och har det nu bara i lägenheten dit vi kommer att hamna tillfälligt sen. Jag är i lägenheten förr första gången just nu, och det är därför jag skriver! :)

Jag minns inte ens sist jag skrev, men jag kan berätta att i fredags vilade Fille och jag red ut en snabbis på Lady, för sen åkte jag med projektet (vi som åkte till Malin Baryard-Johnsson) till Hamre Ridklubb och prövade att rida deras hästar en stund, för deras tränare. Det var jättekul! :)
På lördagen hade vi programridning med laget för en "ökänd" dressyrdomare, Annelie Gunnarsson, som faktiskt råkar ha sina två storhästar på hagby. Hon är jättetrevlig, men många tycker att hon sätter låga poäng.
Det tycker inte jag!
Fille kändes jättefin efter 45 minuters framridning, och väl inne på banan gick allt som smort, förutom i en galoppfattning när han blev så pig (och trött på att jag höll ihop honom) så att han kastade med huvudet en gång. Längningen blev också väldigt fin :)
Totalt fick jag 67.5 % vilket jag är GRYMT stolt över! Programmet var förstås LC:2, som lagomgångarna kommer att gå i.
PInsamt nog minns jag knapt vad jag gjorde i söndags...
Men i måndags hoppade jag båda pållarna, och red lite dressyr till. Hoppningen gick jättebra, jag hade egentligen bara en dogleg framme, men hästarna var jätteduktiga. Misslyckanden var ett stopp på Lady, när jag höjt oxern till 1 m, och en rivning med bakbenen på Fille, också när jag höjt till 1 m.
Men båda var lika arbetsglada, och Lady var OTROLIGT fin i dressyren! Jag har ju haft problem med att jag drar upp vänsteraxeln och stelnar  och blir rätt stum i hela vänsterarmen + handen, men när jag rättar till det (dvs KOMMERIHÅG att rätta till det) så mjuknar Lady fortare än man trott, och blir jättefin. Särskilt i galoppen, där tretakten blir hundra gånger bättre!
Fille var lite trött när jag gick igenom dressyren, men skötte sig väldigt fint.

Igår vilade båda, och jag gick för nästa sista gången i mitt liv till Kungsörs fritidsgård för att spela piano... = BAJS
Men det var roligt, och jag fick en bra läxa tt öva på. Frågade också hur det låg till, om det är svårt att spela klarinett. Vill nämligen lära mig :)
Nu ska jag snart ut till stallet och pyssla om och rida hästarna, dressyr blir det bestämt. Ska bli jättekul! :D

Kram! (Jag vet inte när nästa inlägg kan bli...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: