2011-04-17 ? 23:02:05

Tillbaka :D

Ojojoj,
mina små vänner.
Jag känner att jag ligger efter alldeles för mycket!
Shit...
Kollade igenom en del kommentarer också. Vad söta ni är som skriver mycket! Det gillas, kepp up the good work :)
För att spara er tid kan jag be alla människor med en gnutta värdighet att rulla förbi den sneda texten nedanför - det är nog inte så intressant för er, för det angår inte just er.

Men det fanns en sak som förstörde mitt goda blogghumör - några kommentarer.
De va som /F*N/ vad ni hackar på Ida, Phaffe och medsryttaren. Jag bara undrar, varför?
Är det av ren osäkerhet? Eller har ni/du fått för er/dig att ni/du på något magiskt sätt vet/kan bättre?
Jag såg att någon kallade Phaffe "smal som en åsna". Jag skrattade till först... För åsnor är ju till 99% tjocka. Och som vi alla vet är Phaffner inte tjock :) Han är lite tunn just nu men fullkomligt hälsosam! Han är en smäcker ponny, deal with it.
Likadant hade någon skrivit att " det inte var konstigt att Phaffner stannade för att ryttaren har så dålig balans" när de sett videon från Gnesta.
Men hallå ~ såg ni min hand eller? Varför är det ingen som snackar om mina svagheter, eller som i det här fallet, hittar på nya?
Hur kan ryttarens balans ha med hästens tittande att göra? Och hur kan ni tycka att ryttaren har dålig balans?
Suck.
Nu lämnar jag det här ämnet för jag hatar att vara arg.

Men muckar ni med Ida muckar ni med mig.
Var beredda på det bara :)

Vad har jag gjort sen sist?

Oj, oj oj. Mycket. Vi håller ju som sagt på att flytta. Så vad jag har gjort... är att flytta. Och skötit om två ponnys, gjort läxor, skrivit prov, dansat...
Men nu är det äntligen påsklov! :D Och vet ni vad mer det innebär? ;3 Mitt godisförbud upphävs tillfälligt. Allt som kommer från ett påskägg får jag äta, med undantag för godiset jag ska smaska hos Linda imorgon under vårat animemaraton 8D Vi ska se en serie kallad Pandora Hearts. :3

Mitt lov kommer se ut såhär:


Måndag: Gå upp 7, åka till Kungsör. I stallet innan tio. 11.00 - hoppning med Fille 13.45 - hoppning med Lady.
Sen till lägenheten, duscha. Tilll stan, godisland, åka till Näshulta (=Lindas' place) o se på anime tills vi somnar =w=

Tisdag: Fint väder - uteritt (båda två) kanske lite foto...? :3 äre itne fint väder får de vila så tar jag ledigt :)
På kvällen åker mina föräldrar till gotland för att måla o dona i vårat gästhus där. Så jag ska sova hos Corre (Cornelia T Pettersson).

Onsdag: 15.30 - Dressyrträning för Pia Fälth på Lady 17.45 - Dressyrträning på Fille

Torsdag: Åker på förmiddagen med Ida o Corre till Västerås för bl a Hööks, Glada hästen i spiltan, biltema (!idas idé!), mm. jag älskar hästshopping 8'3
Sen, när vi kommer hem, hoppträning på Lady för Karin kl 17. Fille vilar.

Fredag: Inga riktiga planer. Lady tar det väldigt lugnt, Fille går nog dressyr.

Lördag: Hoppträning för Karin på Fille klockan två. Lady går lugn dressyr.

Söndag: Uteritt om det är fint väder. Annars barbackadressyr eller kanske longering. :)

Torsdagen den femte maj uppträder jag, min  dansgrupp och halva-hela dansstudion på parken zoo. föreställningen börjar 18. missa inte ! :D

Kram
Kommentarer
louise

till anna dagson

förlåt för ingenting.

2011-04-19 @ 20:38:25
andrea

2011-04-19 @ 21:35:50
URL: http://ponnyfjantarna.blogg.se/
Idas mamma Anna

Eloge till Andrea som idag visade ett moget beteende och ringde mig! Bra jobbat Andrea <3 gillar ju dig när du är dig själv och ärlig!

Saknar dock samtal från både Tilda och Louise... Nåja jag ringer hem till dem imorgon.

Andrea, Tilda och Louise skall fr.o.m. Nu aldrig besöka denna blogg eller Hagby (beslut tillsammans med Andrea) vilket känns hur bra som helst. Önskar dem lycka till i sitt hästeri och hoppas de tänker till i sitt bloggande.

2011-04-19 @ 22:31:55
Tilda

Jag hade ingenaning att jag skulle ringa dig anna och jag har varit borta hela dagen och kvällen. Men ge mig till nummer så ringer jag dig imorgon.

2011-04-19 @ 23:33:30
URL: http://ponnyfjantarna.blogg.se/
louise

jag fick ditt nummer halv tolv så ville inte ringa då ringer dej i morgon om jag hinner har massa saker att ta i tu med :/ som jag helst inte tar upp här.

men jag kan säga förlåt direkt här så vet du att jag inte åker till hagby mer.

2011-04-20 @ 02:35:20
louise

jag ber om ursäkt att jag är här igen men jag ville bara säga att jag kan inte ringa till dej för att vi kan inte ringa mobil från hemtelefonen och jag har inga pengar på mobilen <3 men jag vill iaf be om ursäkt och jag antar att även ida kan läsa det här så förlåt till dej ida. :)

2011-04-21 @ 11:39:51
URL: http://monsterme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: