2011-03-30 ? 21:14:26

Dressyr FTW

Hej hopp,
idag red jag dressyr på båda hästarna, och ville bara berätta hur SJUKT bra det gick! Fille är inte tränad så mycket längningar, så det var det vi tränade på, förutom fin samling och sånt förstås. Lite övergångar, raka spår och det som behöv inför programmen. Angående längningarna förstod han inte först, men efter ett tag började han fatta att det itne var takten, utan steglängden han skulle öka. Det märktes bara en liten skillnad, men det är en liten skillnad jag ska öka! :)
Imorgon har jag träning för Pia Fälth på båda, hoppas lite bilder blir tagna eller videos filmade.
Lady jobbade jag lösgörande hela timmen. Till slut fick jag till det! Det gäller att vara konsekvent, sfå henne att tro att hon valt det här med att gå fint.
Där citerade jag ryttaren, en kompis, som jag frågade om hon ville sitta upp på Lady vilket hon ville ;) Hon är väldigt duktig, ska tävla St Georgs med sin lilla storhäst, så jag är väldigt tacksam att jag fick hennes hjälp :)
Imorgon ska jag värma upp Lady mionst en halvtimme för att få vhansen att lösgöra henne med samma arbete :D

Ska införa en regel för mig själv - putsa en sak per häst och dag. Kommer bli jobbigt att hålla i, men det är viktigt. Tiden rinenr ju iväg bra ändå, när jag hade mer putsade jag alltid allt efter använding... Nu är det bara att drömma om.
De dagarna har jag att välja mellan:

- Filles grimma
- Ladys grimma
- Tävlingsgrimman
- Ladys läderbenskydd
- Ladys dressyrträns
-Filles dressyrträns
- Ladys hoppträns
- Filles hoppträns
- Ladys hoppsadel
- Filles hopspadel
- Dressyrsadeln
- Ridstövlarna m sporremmar
- Filles magplatta
- Ladys magplatta

Så egentligen borde jag försöka putsa ännu mer. Men det känns omöjligt! Idag lyckades jag putsa Filles dressyrträns, och bara det tog 25 minuter. Jag putsar långsamt och noggrant. Bra, men tar för lång tid!

Ska göra ett inlägg någon gång om vad jag använder :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: