2011-03-14 ? 21:03:46

dressyr

Det har varit en helt okej dag idag. Började skolan kl 9.25 och slutade 15.30.
Efter skolan åkte jag direkt hem och åt, sen skjutsade mamma ut mig till stallet. När jag kom till stallet mockade jag direkt, sen gjorde jag höpåsarna. När jag var klar med allt så tog jag ut honom. Man märker att det är vår och det börjar bli lerigt i hagen. Han var lerig på benen, men det hade torkat som tur var!:D Idag så gick "outfiten" i svrt/beige. Lägger upp bild på det senare om det funkar att ladda över bilderna från mobilen(som det dock inte gör jusst nu).
Som rubriken säger så red jag ju dressyr Började att rida fram med snodden. Jag böjde igenom honom så att han blev lösgjord. Sen efter en kvart ungefär tänkte jag att jag skulle prova att ta av snodden. Bara för att se hur det gick. Det gick super bra. Han var hur fin som helst, inte lika fin som han är på lektionerna för karin.Men jag var endå super nöjd över honom. Så jag fortsatte jag lösgöra honom. Travade och arbetade honom i lång o låg form för att bygga muskler. Sen provade jag även att rida igenom början av Lb:1 som jag ju ska tävla på lördag. Det gick helt okej, men jag ska nog rida igenom den på onsdag så att det känns bra!.

Imorgon är det "medryttarens" dag. Vet inte vad hon ska göra med honom.:)

Imorgon så uppdaterar jag väl om något kul.
Har ni några förslag om vad jag ska skriva om?=)


Kommentarer
Agneta & Micke

Hej Ida ,



Vad gör väl det att du byter blogg....Kul att få följa dig med över händelser, träningar, uteritter och tävlingar m.m, m.m.Som du kanske vet, trägen= envis vinner i tid längd,tillsammans med mycket annat, som ex.-vis tålamod och att lyssna. Lycka till nu med allt vad gäller hästeriet och allt annat. Mvh Agneta och Mikael PS!Vad skulle du säga om vi kommer upp och hälsar på hos "Phaffe" och fam.Dagson:DS!

2011-03-15 @ 13:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: