2011-03-21 ? 21:24:01

Fille filur...

Idag har jag verkligen kört hårt...!
Jag har ridit 2½ timma, på 3 olika hästar: dvs mina egna och en kompis storhäst :)
Mina ben som redan var torterade är numera mördade ... Men vad kul det var :D Nu väntar lite snabbt plugg innan jag drar mig till sängen.
Skolan idag var supertråkig... Men vi fick ha en vikarie på våra annars (numer) hemska spanskalektioner, en lärare kom på mig med tuggummi ... Men jag nekade, och lade huvudet på sned med jäääätteögon. "Ingenting... Kolla~" *svälj* "inget. ser du?"
haha,
hon gick på det till slut.
Väl ute i stallet red jag först dressyr på Lady, sen hjälpte jag min kompis med hennes storhäst. Då skyndade jag mig in, och gjorde i ordning Fille. Red honom tillsammans med Phaffes medryttare My. Vi minihoppade, alltså lite på bockar. Vi ställde fram fyra stycken längsm ed meddellinjen så att man kunde hoppa dem på serpentiner. Sen ställde vi dem i den här korsövningen jag förklarade förut.
Det jag märker tydligt är att Fille är lite "vingligare". Han behöver tydlig inramning, och det sa ändå ägarna från början. Han tyckte att det var lite konstigt att hoppa utan hinderstöd när det fanns så många andra bockar nära, den här övningen blev mycket svårare. Desutom var han väldigt trött så vi rundade av där.
Jag hade sammanlagt ridit i 45 minuter... Så han behöver u verkligen få upp konditionen!
Jag provade Ladys dressyrsadel på honom också, och det är faktiskt möjligt att den passar. Men jag red inte med den så vi får kolla vidare en annan dag.

Fille och Lady går ju ihop i hagen, men tycker inte så mycket om varandra. Lady är ju något av en "bitch" enligt Fille, och Lady tycker att Fille är en "oförskämd ung man". Men de är inte på något sätt elaka med varandra. De gick ganska nära varandra och petade i de få grässtråna som stack upp när jag hämtade dem i hagen, så de är fredliga i alla fall. De växer nog ihop :)

Däremot älskade Phaffe och Fille varandra :D De fick hälsa i ridhuset och såg väldigt glada ut. Phaffe började helt oväntat "putta" på Fille, vilket inte var en hit... Så Fille vände trött bort huvudet. *viska bakom Idas rygg* "Phaffner är ju lite ---speciell..." Hihi, nej, han är ju så söt :D

Jag ska se till att få med mig kameran snarast möjligt och filma / fota så att jag kan lägga upp lite mer bilder ;)
Men jag har inga aktuella på Lady, och inte en enda på Fille... Ska ta på dem i sina fina täcken, ni förstår, de har sina SUPERfärgglada täcken ute numera :3


Det var dagens rapport,
ha det häst ! :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: