2011-03-26 ? 14:08:36

hehe förlåt

förlåt för att uppdateringen har legat nere ifrån min sida i slutet av veckan.
Skriver kortfattat om tors + fre!=)

Torsdag = låång skoldag. Fast vi fick sluta en halvtimme tidigare så det var skönt. Jag åkte ut till stallet vid 19.00. Mamma skulle rida hennes medryttar häst så då följde jag med ner till ridhuset med phaffe gåendes i grimma. Jag gick bara runt där med honom och "lekte". Han tyckte att det var super roligt. O sen så låg det tre bommar framme så vi gick runt dom flera ggr. Han var super snabb på att vända runt bommen. Sen hände det inte mycket mer roligt det "passet"=).

Fredag
= lång skoldag igen. Höll på att somna på bilden, vi pratar om konsthistoria, kul va? Näe... Men när skolan väl var klar så åkte jag ut till stallet direkt. Pratade med Anna i en halvtimma o sen började jag mocka åt honom. Han hade skitit MYCKET så det var lite jobbigt men aja. Det iaf rent tillslut. Sen gjorde jag höpåsar o bytte vatten o allt sånt. Phaffner lyckas alltid skita ner sig på ryggen även fats han har täcken på sig. Han måste vara riktigt begåvad på det tror jag. Men det tog allafall en timma att få honom någolunda ren. Sen red jag ut barbacka. Tränade galoppfattningar på fältet o han tyckte det var superkul. Sen bara för att så istället för o gå den vanliga vägen hem så gick jag in i skogen o red upp o ner för några pytte kulllar. Jag älskar känslan av att en häst tar i under en när dom går upp för branta backar. Men där red jag runt på stallplanen o red upp för kullarna, måste sett roligt ut men roligt vare iaf.

Idag så ska jag rida dressyr lektion för Karin och sen äre knopp dags. Det är ju tävling imorgon!=)

kortfattat hehe xd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: