2011-03-17 ? 09:34:46

Hoppning/markarb

Igår så hade jag, Anna o min kompis Kajsa markarbete med ponnysarna.

Medans jag plockade fram allting, så gick kajsa runt med phaffner och hennes medryttar häst Odinn.
Jag plockade fram studs och sen en bock med en vattenmatta under.
Anna var då uppe och gjorde iordning Lady.
Sen så började jag rida.
Jag red fram med snodden och det kändes super bra!
Jag travade även över bommarna.
Och det känndes som att han hade ett superbra flyt.
Så sen  tog jag av snodden för att jag skulle hoppa lite högre.
Det gick super bra.

Han gick fint i formen i traven o skritten.
Galoppen måste vi jobba lite på.

Han blev väldigt taggad där för att han visste att vi skulle hoppa.
Men det gick ju bra endå.
Sen så när jag skulle hoppa av o spänna sadelgjorden och höja "bockarna" så var han as mysig.
Vi stog där ganska länge o mös.
Han la hans huvud på min axel, o var allmänt mysig ♥. Bästa hästen:D.
Jag red i ungefär en timme igår.
Men det känndes ju bra oså så jag behövde inte rida lägre än så.

denhär övningen gjorde vi:


den gula bocken med blått under, det är "vattenmattan":D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: