2011-03-26 ? 12:15:57

Innan stallet

... tänkte jag göra ett litet inlägg.
Jag har trotsat min kropp hela veckan nu, vilket straffar sig (såklart... hur kunde jag låta bli att tro det?).
Jag är jätteförkyld, så därför måste jag skippa dansen imorgon...Skit!
Eftersom att jag inte mår någe bra alls och kom hem kvart över nio från stallet igår så åt jag bara middag, slötittade en snabbis på Let's Dance och gick och lade mig sen. Glömde helt bort min update!
Igår gick först mamma och jag på sta'n, löste upp mitt bankkkort och hämtade mitt leg bl.a. Det tog sjukt läng tid så jag var inte ute i stallet förrän kvart i tre... När jag slutat klockan ett.
Då mockade jag och lade in ny halm, båda skitungarna håller på att äta upp den för mig! Fick gå med 4-5 kärror bara för att kunna vara säker på att de inte skulle stå på betong när jag kommer till stallet idag. Suck.
Sen gjorde jag påsar, skrev om Filles tavla till något lite snyggare, och sedan ryktade jag dem båda. Lady hade skonat mig, men Fille hade rullat ena sidan... Jag lindade Filles ben, ställed in honom i boxen och sadlade + tränsade Lady.
Hon var jätterolig att rida! Jag testade nämligen Filles trådsmala tredelade tränsbett på henne, och hon tyckte mycket bättre om det! Det verkar som om "ju mindre i munnen, dess bättre" när det kommer till henne :) Jag ska fortsätta på det här, helt klart. Hon var eftergiven och snäll när jag skrittade och travade fram, och när jag galopperade fram kände jag ryggen arbeta massor under mig! Vilken häst!
När jag sedan samlade henne var hon lite motsträvig, som vanligt, och jag rullade över i galopp för att få lite övertag. Efter några varv blev hon mer sammarbetsvillig, jag red p åen 15-20 metersvolt. Men så tryckte jag in yttersidan och krävde att hon böjde inner, vilket hon tyckte var hemskt elakt. Så då sat vi och grälade en stund. Men hon gick med på mina krav fort! Sedan bytte jag varv, fär böjda spår är enkelt. Men raka blir jobbigt. Så jag red runt, runt på fyrkanten och Lady tog till alla medle hon kunde för att slippa... Haha! Men jag vann där med. Efter det tuggade hon frenetiskt på bettet och var väldigt snäll och sammarbetsvillig resten av ridpasset. Jättekul var det!
Fille sedan, hade jag ett tjockare tredelat tränsbett med fasta ringar. Han var lite konstig mot vad han varit förr. Han spände sig väldigt mycket och tog tag i min högerhand (min svaga punkt, för så har Lady alltid gjort och därför är jag van att dra tillbaka) men jag tvingade mig själv att röra på bettet och rida fram honom för skänkeln. 20 minuter senare var han som vanligt igen. Men jag ska nog återgå till det smala bettet sen när jag rider dressyr.

Idag är det hoppträning med Fille! Men bara jag, för att vi ska få ha det lugnt och allt fokus. Träningen är för Karin Ohlsson, vanliga hopptränaren :)
Lady ska jag rida dressyr på igen, för att se hur hon är idag :D

Men nu måste jag dra, hejdå! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: