2011-03-19 ? 20:08:02

Kortis :)

Tjenare,
idag skriver jag en liten kortis bara, och sammanfattar dagen.
Innan vi drog till stallet så städade jag och mamma för fullt, packade i flyttkartonger med mera. Vi åkte i god tid till Bidermans i Folkesta, och köpte en ny saltsten + höpåsar. Höpåsarna såg hyfsat röda ut, men jag upptäckte att de var hallonrosa...
Jag red Lady det första jag gjorde, men jag hade lite bråttom så jag sadlade inte. När jag kom ner till rihuset töade det och smårasade från taket hela tiden så jag bestämde mig för att hitta på något annat istället. Ni förstår, det enda tillfället Lady skenat av rädsla med mig på är en gång när det rasade ett superlass med snö från ridhustaket. Och vem vill utmana ödet barbacka...?
Jag red där några av korten här på bloggen är tagna, alltså i en hage som just nu inte används av någon utomhus. Det var jättehärligt för solen gassade och Lady var pigg och springsugen! Där snurrade vi runt en snabbis innan jag red vidare mot ladan.
Det är något jag kan skynda mig att berätta om, det är nämligen så att ägarna till stallet är ju förstås hästmänniskor själva, men de har också får. Sina hästar och får har de i sin egna lada som ligger väldigt nära privatstallet. De bor precis mittemellan i ett par stora fina hus. Anders & Agneta heter de, de har blivit som en tvåsamhet nu :)
Men när jag kom till ladan (alltså femtio meter senare) upptäckte jag att de tre shettisarna som traskar runt däruppe var lösa och stod och knaprade på en gammal höbal. Så jag fick vända om, och skritta vidare. Tio minuter senare var jag tillbaka till stallet och där skrev jag på påsar medan Lady stod ute och åt sitt eftermiddagshö, men sedan var det dags...!
Min nya, underbara ponny Fille kom idag!
Jag kan berätta lite mer om honom en annan gång, men han verkade trivas från första stund (särskilt med tanke på att han inte brukar stå på halm... "En box full av mat? Till mig!?" typ. Men han tog det hela med ett lugnt uttryck.
Ägarna, eller numera "de förra ägarna" bor på gränsen till lappland och hade långt att köra hem, så vi erbjöd dem sovplats, middag och frukost hos oss i Kungsör vilket de tackade ja till :) Så nu är det snart dags för fruktsallad, efterrätt, innan vi lägger oss efter lite TV... Allihop är jättetrötta efter dagen; jag, systrarna som ridit Fille, min mamma, deras mamma, och ena systerns pojkvän närmare bestämt.
Ska se lite på körslaget också, tror jag :3

Mysigt värre...!

Godnatt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: