2011-03-20 ? 13:23:10

om tävlingen

nu känner jag mig lite bättre. Så jag tänkte skriva lite om tävlingen.

Mamma o jag gick upp 6 och gjorde frukost. sen åkte vi till stallet till kl7. Jag började att borsta av honom direkt och sätta upp den knoppen som hade åkt ur.  Jag var klar med allt typ halv åtta och då lastade. Han gick in nästan direkt. Han skulle bara kolla att det var "hans" transport först. När han var inne och vi hade kollat att allt var med så åkte vi. Det tog ungeför 45 min- en timma att åka till Helmer. Eller Zeger ridcenter som det visst numera heter. När vi kom fram så gick jag o anmälde mig o sen så lastade vi ur. Jag skrittade fram på vägarna då man inte fick var för många i collectingring. O paddocken var inte upp plogad.

Det gick super bra att rida fram. När jag hade ridit fram i typ 30 minuter så känndes han avslappnad o det känndes super bra. Dock blev han lite seg. Men hälldre avslappnad o seg än spänd och suuper pigg. #segheten" går ju att fixa till. När jag kom in på banan så var dommarbordet lite läskigt men vi kom förbi det. Hela programmet känndes super bra. Förutom att han var seg men förövrigt superbra. Han gick i form nästan hela tiden och han var avslappnad hela tiden. Jag är jätte nöjd över ritten.  Jga fick 58% . När jag hade skrittat av honom lastade vi in honom i transporten.

Sen gick vi upp i cafeterian o fikade. Där i cafeterian stog Gelas ridsport o sålde utrustning. Jag köpte en suuper mysig flece tröja som är blå och en ny tävlings skjorta som är lila. Jag ville köpa en rosa men den fanns inte i min storlek :(  Dom är super fina, lägger upp bild på det senare någon dag!=)
Men Jag är super nöjd över dagen och nu taggar vi till nästa tävling som är nästa helg i Meriefred. Är det ngn som ska dit?:D  Laddar upp bilder senare=)

Kommentarer
Fredrika Källström

Kul att du var i Gripen - jag var också där och red LA1:an! :D Dock så hade hästshopen stuckit preciis när jag skulle köpa mitt nya tävlingsschabrak från Mias.. "/ Shit happens..! ;)



Kram, jättefin ponny!

2011-03-21 @ 22:30:15
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: