2011-03-16 ? 20:56:24

Ponny, ponny, ponny... Lalala :D

Hej gänget,
nu kan jag avslöja att vi har vår ponny på g. Han har gått igenom besiktning, men står sex timmar härifrån... De nuvarandra ägarna har erbjudit sig att skjutsa ner honom (något man är hyfsat tacksam för...!)
Jag kan knappt vänta; klättrar på väggarna, typ. Kortfattat om honom:

Namn: Cob Flight (Fille)
D-ponnyvalack, Irländsk import
Född 2001
Lagom meriterad - mycket kapacitet!
Meriter mest inom fälttävlan, men också en del hopp.

Otroligt genomsnäll i all hantering. Härligt psyke!

Jag är däremot orolig för en sak - Lady och jag ,vi är så tighta, så sjukt tighta... Kommer jag någonsin kunna tycka om en annan häst/ponny lika mycket som henne?
(Svaret är nog ja... Men jag kan inte föreställa mig det.)

Sen tänkte jag att jag kunde berätta lite vad ni kan förvänta er för inlägg den närsmta tiden...

Torsdag: Dressyr
Fredag: Uteritt
Lördag: Hopp
Söndag: Dressyr
Måndag: Bommar
Tisdag: Lady vilar
Onsadg: Dressyr

Lite mycket dressyr för min smak... Men det blir ju ingen hoppträning för Karin!

På söndag ska jag skriva upp på Grönt Kort... Är sjukt nervös, för jag har inte hunnit plugga med tanke på allt annat runt omkring. Men jag kan nog tillräckligt, med tanke på alla som tagit sig igenom förr... Eller!? Vi har det ju mycket svårare från i år och framåt.
Hm...
Jag hoppas att det blir bra.

Igår spelade jag piano här i Kungsör. Har börjat spela en låt från en av mina favoritserier :)

http://www.youtube.com/watch?v=cX_8I-jSxeg

Visst är den fin? :)

Det var nog allt, tack o hej!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: