2011-03-29 ? 09:08:29

Skriver för måndagen

Nu tänkte jag skriva om vad jag gjorde igår(alltså mådagen 29 mars).

Jag kom ut till stallet vid 18.00
. Jag började direkt att göra "sysslorna", dvs. mocka,höpåsar och fixa vatten.
Sen när jag var klar med allt sånt så började jag borsta honom. Han är alltid RIKTIGT lerig nu. Men det är väl ett tecken på att det är vår, right? Igår så skrittade jag bara honom ca en halvtimme.

Jag red barbacka.
Först så red jag och kollade i hans hage om isen hade försvunnit. Det hade den tyvärr inte gjort helt så jag vill inte ta av honom broddarna än.
Sen så red jag ner mot sommarhagarna. Och när jag red i en av hagarna, så tyckte jag att det såg ut som att det låg typ små fälttävlans hinder. Och jag typ: yes, men hur ska jag komma dit? xd. Men jag virrade runt där o letade efter ngt hål i staketet eller så för att komma dit. tror ni att jag hittade ngt hål eller, nej:(.

Men när jag var klar vid "sommarhagarna" så red jag bort till den lilla fjordingens hage och red in där. Därifrån så såg man hinderna och då förstog jag hur man skulle komma in dit. SÅ jag red tillbaka och pricic vid ingången till fjordingens hage så till höger var det inge eltråd. Så där red jag upp för backen och då kom jag dit jag ville. Men det visade sig att det inte går att hoppa över "hinderna". Det var bara en stock som låg jätte konstigt så man inte kan hoppa över den. O sen så var det som trägrejjor, jag vet inte hur jag ska förklara, såna här som man har höet står på. Om jag hittar en sån tar jag kort på en o visar er.
Men jaja, phaffe fick röra på sig och han tyckte att det var roligt =).

hare gött !:D♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: