2011-03-24 ? 22:04:13

Snabbis :)

Ett till alldeles för kort inlägg från min sida nu, alltså...!

Tisdag vilade hästarna, Fille fick 15 min skritt runt hagby. Båda hade rullat sig i hagen, så deras en gång färgglada täcken blev gråa...
Onsadg hade jag en UNDERBAR uteritt med Lady! Vi hade jättekul, galopperade i 120 genom vattenpölar o myste jätemycket.
Fille tog jag med till lagträningen i hoppning, Ida tog visst några kort. Han skötte sig perfekt, exemplariskt! Vi avslutade med att hoppa en bana på 7 språng i tävlingshöjd (=80 cm) . Han ställer verkligen alltid upp! Han fick överdos av beröm från tränaren :)
Torsdag red jag ut båda skitungarna. Lady red jag med Michelle Nystedt på hennes hästa Calle, vi red Georg-rundan. Hade jätteroligt :D Jag red barbacka på mitt kimblewickbett. Hästarna var sjukt pigga!
Det var Filles första uteritt här, honom satt jag upp på när det började skymma. Han kollade på i stort sett allting, men inte "tittigt" på något sätt, utan mer nyfiket. Men på en sten böev han väldigt misstänksam! På en raktsträcka ganska nära stallet ställde jag mig i lätt sits och lät honom länga ut traven så mycket han bara orkade, för att se hur han gick då. I ridhus har jag aldrig fått honom att länga sig genom hela kroppen förr. Men han visade mycket större svävmoment! :D Väldigt nöjd är jag ^-^

Men det känns som om min föryldning börjar hinna ikapp mig, jag har gått på alvedon idag för att slippa ont i halsen, men har efter lunch haft lite feber och känner mig i skrivande stund ganska snuvig. Hoppas att det går tilblacka!

Imorgon tänkte jag att jag kanske skulel rida Fille barbacka för första gången, eller ren dressyr. Det har jag inte riktigt bestämt mig för än. ady ska jag förmodligen rida dressyr på, om det inte visar sig att någon vill hoppa med mig. Men första ska mamma och jag åka förbi banken och hämta mitt ID :)

Allt för idag, puss o kram! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: