2011-03-31 ? 21:44:19

Snabbt om Pia Fälth

Idag kom min "heliga Pia" till hagby för att hålla träning, till slut.
Detta är alltså världens bästa dressyrtränare! :D

Jag har väldigt bråttom att skriva så sammanfattar bara hur det gick...

Fille var otroligt fin, men han blev lite tjurig när man började ställa högre krav på honom (han är inte riden så mycket dressyr, vad jag förstått, man har nog gärna nöjt sig med att han går på tygeln). Han kastade med huvudet någon gång, men han tyckte att det var roligt. Vi jobbade mycket med tempoväxlingar och övergångar för att aktivera honom i sina gångarter (han kan bli seg).

Lady gick det också jättebra med! Eftersom att jag kommit på THE BIG KNEP för att lösgöra henne var hon mjuk och fin när träningen började. Då tyckte Pia att vi verkligen skulle fokuser på /min/ ridning... Och det gick direkt till händerna. Men äntligen förstod jag känslan av "spänst i armbågarna" och det hkommer hjälpa mig otroligt mycket! Jag och Lady fick massor av beröm för hur vi utvecklats, att hon inte skjuter in innersidan i högervarv, och allt som blivit så mycket bättre.

Stolt matte...!

De var väldigt gosiga båda vå, och verkade nöjda med sina insatser. Nu har jag mycket att jobba på, tills den 20:e då Pia förmodligen är tillbaka! :)

Pratade också lite med Oskar Eriksson, som sa att "den bästa terrängtränaren + banan i närheten fanns i Julitta, hos Mattias Gustavsson." Dit ska jag alltså höra av mig och se till att komma med hästarna! :)

Allt för idag, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: