2011-03-30 ? 20:26:19

Uteritt + sitsträning

Hej!
Förlåt för att uppdateringen har legat nere, men blogg.se har strulat så man har inte kunnat göra inlägg.
Men nu är vi tillbaka igen!:D


Idag så har jag både riditi ut och haft sitsträning på lina. Det var jätte roligt båda två.

Idag så hade hela min skola halvdag så vi slutade redan före lunch. Så Kajsa o jag gick till Ming Palace och åt kina mat. Det var super gott!

Sen så åkte vi ut till stallet direkt, så vi var därute vid 14.00. Vi gjorde alla sysslorna direkt och sen började vi borsta. Hästarna var RIKTIGT leriga så det tog ett tag. Men när vi vär var klara så red vi ut. VI red ut Georg rundan, det var super bra underlag på endel ställen. Bar mark och inte alls snö. Men där det var skugga, där så var det både is och snö. Så det var inte roligt -.-. SÅ då kunde vi inte trava eller galoppera förrän vi kom ut till solen.

Men när vi tillslut kom ut
till galopp backen så var det bar mark. Vi fattade galopp direkt( vi hade ju såklart travat en bra bit innan) och galopperade ganska långt. Hästarna tyckte att det var super roligt. Dom drog på riktigt mycket och det tyckte alla va super kul. Sen kom det snö igen så då blev det skritt. När vi sen kom till "ökna/georg vägen" så gick vi även in i en liten skog. Jag hittade en liiiten stock/pinne som jag "hoppade" över. Han tyckte att det var kul och drog iväl lite grann. Men vi fixade det. Men sen, kom vi till galoppbacken nr 2 och då drog vi på igen. O Phaffe blev så himla pigg och på så att jag var tvungen o stanna honom. Och då blev han heelt galen. För snekkja va ju 20 meter ifrån honom. Han börja backa och små stegra o hålla på, men när han väl gick fram så rejsade vi iväg. Han vart vääldigt glad när han såg snekkja. Sen var vi framme i stallet.

Väl i stallet så fick
han gå in i boxen medans jag hämtade dressyrsadel + longer lina. Mamma skulle "sitsträna" mig på lina för att min sits är inte den bästa längre. Båda jag o Phaffe tyckte att det var super roligt =)

När min mobil
har laddat över några filmer så kommer det två filmer från uteritten!:D

hörst snart!=)

en mobildbild ifrån uteritten!=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: